2 oktober 2009

-

jag tycker det är lite roligt att jag får extrem ångest av att min kamerasladd är glömd i karlstad "men jag måste ju blogga!!" för tillfället sitter jag i vardagsrummet och äter smash, en till grej som är jäävligt bra med norge. dom har liksom en massa bra random godis- och läsksorter. typ fanta lemon!? sånt har vi liksom inte i sverige. en dålig grej är att norskar är otroligt tröga. och präktiga. men framförallt tröga. typ såna som kommer in på deli och säger "jeg vill ha tre sjokoladeboller!" "okej, dessvärre har vi bara lakkris och brunostboller just nu.." "okej, då tar jeg tre russinboller då" "som sagt har vi bara lakkris och brunostbollar.." "inte vanliga veteboller heller?" "nej." "ahaa.. okej då skall jeg icke ha nått" detta händer typ tio gånger per dag. är så otrooooligt trött på det norska språket också "trenger du pose? kvittering?" "naaaaj, icke akkurat nåå!" "haaaaade!" men, den femtonde får jag lön för både augusti och september, och DET kommer bli det fetaste jag sett på länge. så det är helt klart värt det. helt klart.

4 kommentarer:

▲ ▲ ▲ sa...

Men Stina, på Emmas avskedsfest hade ju Anna med sig Fanta Lemon till ölen, toker. Det finns ju i Sverige :)

moawn sa...

Det är ju min favvis. Fanta Lemon! :)

stina sa...

hahaha, men va? den trodde jag det var läängesen den fanns i sverige!??!

moawn sa...

it's back :)