7 januari 2020

2019
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja! T.ex. så höll jag två av mina förra nyårslöften. Jag började gå i terapi och jag köpte en jävla kolonistuga. Två av de absolut bästa sakerna som hände 2019. Köpte även en katt!! Och gick med i en bokcirkel. 
Har du några nyårslöften?
Jag ska hitta tillbaka till musiken. Nu får det vara nog med att bara lyssna på poddar. Ska bli aktiv musikletare och börja njuta av texter och vackra melodier igen. Och så ska jag försöka göra en bebis någon gång.
Vilka dagar kommer du alltid att minnas?
- När jag, Robin, Karoline, Emma och Mikael åkte roadtrip till Malmö för att gå på Bon iver. Kan knappt minnas en starkare konsertupplevelse. Grät konstant hans första fem låtar.
- Alla dagar i stugan när jag låg i hängmattan och läste och drack vin medan Robin gick runt och donade och fixade med allt
 Vilka länder besökte du?
Skulle ju ha ett flygfritt år, vilket jag höll till december... så Spanien!
Vad var din största framgång 2019?
Helt klart att jag var så ångestfri som jag var.
Största misstaget?
En väldigt dålig fylla.
Bästa köpet?
Märta och Sörbacken såklart! Kan inte välja en.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att upptäcka att terapi faktiskt gav resultat.
Att få vakna på Sörbacken varje morgon i juli och dricka kaffe på altanen.
Märta.
Att ha Robin.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Om man bortser från vissa händelser; gladare. Eller framförallt lugnare och mer accepterande mot mig själv.
Vad önskar du att du gjort mer?
Inte varit så lat bara. Jag önskar att jag hade LUST att gå en långpromenad varje dag.
Bästa boken du läst?
Är så glad för att jag läst många böcker i år! Så här kommer topp 3:
3. Arv och miljö
2. Pappaklausulen
1. Ett litet liv
Alltså ETT LITET LIV. Kanske det bästa jag läst i mitt liv. Golvad.
Vad gjorde du på din födelsedag 2019?
Bjöd mina vänner till Slottsskogen där vi drack champagne och sedan gick vi till Singsing och blev jäääättefulla och sjöng karaoke och hade sönder ett av rummen. Minnesvärt ändå.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2019?
Hey ma - Bon iver
Sunnanvind - Mares
Kul att det var de enda jag kom på...
Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja t.ex. om inte Emma vore på havet halva året.
Hur skulle du beskriva din stil år 2019?
Page och sidbena, låga martens eller sneakers, skjortor eller polo. Allt är som vanligt.
Vem saknade du?
Ida såklart.

Inga kommentarer: